ПЛАН РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО ОБЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ БІОЛОГІЇ, ХІМІЇ ТА ПРИРОДОЗНАВСТВА
НА 2019\2020 н. р.
Проблема над якою працює МО
"Формування життєвих компетентностей учнів на уроках біології, хімії та природознавства через діяльнісний підхід у навчанні"
за 2018-2019 н.р.
Вчителі МО
працювали над проблемою: «Формування
життєвих компетентностей учнів на уроках біології, хімії та
природознавства через діяльнісний підхід у навчанні».
Вивчення даної теми
було розпочато у 2018 році і буде продовжено у 2019-2020 н.р.
В 2018-2019 н.р. вчителі МО працювали над вирішенням завдань:
-
вдосконалення змісту, форм і методів навчально-виховного процесу відповідно поставленої
проблеми;
-
оновлення теорії і практики навчання та виховання; розвиток новаторських пошуків;
-
активізація розумової діяльності та розвиток ключових компетентностей учнів шляхом
використання інформаційно-комунікативних технологій;
- забезпечення
кожній дитині рівного доступу до якісної освіти;
-
формування в учнів стійких мотиваційних установок і
застосування набутих знань про здоровий спосіб життя та системи підтримки
здоров’я;
-
надання допомоги вчителю у вирішенні актуальних проблем
навчання та виховання школярів, підвищення професійної компетентності вчителів
шляхом удосконалення традиційних і розвитку нових педагогічних технологій в
умовах допрофільної та профільної освіти.
Дані завдання є
вирішальними у роботі кожного педагога у сьогоденні і знайдуть продовження у
наступному навчальному році.
На засіданнях
м/о були обговорені такі питання:
1. Про
покращення роботи з обдарованими учнями, підготовку завдань і організацію
проведення шкільних олімпіад з біології, хімії, географії та підготовку
до участі в міських олімпіадах.
2. Доцільність та
ефективність використання інтерактивних методів навчання.
3. Обговорення нового Закону про Освіту. Десять компетентностей для
школярів.
4. Моніторинг
знань з хімії та біології учнів 8, 9,10-х
класів.
5. Залучення
школярів до науково – дослідницької діяльності. Стан роботи з обдарованими
дітьми та шляхи його вдосконалення. Робота з психологом Несен І. М, що висвітлила тему «Психолого-педагогічні
аспекти роботи з обдарованими дітьми»
6. Творчий звіт
вчителя Гапон Л. О. з проблеми: «Розвиток експериментальних вмінь
і дослідницьких навичок учнів на уроках біології, хімії» та вчителя Чухно В. М. з проблемою «Проектна діяльність хімії».
Протягом року
вчителі прийняли участь:
- у тренінгу для вчителів «Проектне навчання» «Інтерактивні
навчальні матеріали», «Формуюче оцінювання», який провів засновник Центру нової освіти Іван Іванов;
- у тренінгу з підготовки
вчителів біології до професійної сертифікації за курсом «Методика викладання
генетики і молекулярної біології»;
- у навчальному стартапі за
курсом « Особливості викладання окремих тем та методика розв’язання типових
задач у шкільному курсі хімії»;
- у Міжнародному природничому інтерактивному конкурсі «Колосок», «Геліантус»;
- у екологічному конкурсі
«Малі ріки Полтавщини», «Птах року»,
тощо.
Одним
із основних засобів підвищення майстерності вчителя, його загальної культури є самоосвіта. Важливий напрям у самоосвіті вчителів — підвищення
педагогічної кваліфікації, переосмислення змісту й методів своєї роботи з
огляду на нові вимоги педагогічної й психологічної науки.
Завдання та пріоритетні напрямки освітньої діяльності МО
Перед методичним об’єднанням в 2019-2020 н.р.
постають такі завдання:
- удосконалення
змісту, форм і методів навчально-виховного процесу відповідно поставленої
проблеми;
- оновлення
теорії і практики навчання та виховання; розвиток новаторських пошуків;
- активізація
розумової діяльності та розвиток ключових компетентностей учнів шляхом
використання інформаційно-комунікативних технологій;
- забезпечення
кожній дитині рівного доступу до якісної освіти;
- формування
в учнів стійких мотиваційних установок і застосування набутих знань про
здоровий спосіб життя та системи підтримки здоров’я;
- формування
позитивного ставлення педагогів до методичної роботи та їх умінь здійснювати
науково - дослідницьку роботу.
Циклове методоб’єднання вчителів
хімії, біології та правознавства у 2019–
2020 н.р. продовжує працювати над педагогічною проблемою :
«Формування
життєвих компетентностей учнів на уроках біології, хімії екології та
природознавства через діяльнісний підхід у навчанні».
План роботи МО на 2019 – 2020 навчальний рік
№п/п
|
Тема
засідання
|
Термін
виконання
|
Виконавці
|
Засідання 1.
Природнича освіта в 2019– 2020 навчальному році. Актуальні проблеми в
організації навчально-виховного процесу в новому навчальному році
|
|||
1.
2.
3.
4.
|
Формування ключових та предметних компетентностей учнів під час вивчення хімії в умовах Нової української
школи. Методичні рекомендації щодо викладання предметів хімії та біології,
природознавства у 2019 – 2020 навчальному році.
Робота за
новими програмами, затвердженими МОН України. Особливості викладання хімії та
біології, у 11 класі.
Плани і
перспективи. Методична робота з вчителями біології, хімії в 2019– 2020
навчальному році. Затвердження плану роботи МО вчителів біології та хімії на
навчальний рік.
Різне.
|
Серпень 2019
|
|
Робота між засіданнями.
1. Підготовка
учнів до участі в олімпіадах;
2. Оформлення
навчальних кабінетів;
3. Проведення
шкільних олімпіад;
4. Підготовка
до конкурсу «Колосок», «Геліатус»
5. Розробка
уроків з використанням інтерактивних технологій у різних класах.
6. Участь в
обласних та всеукраїнських екологічних конкурсах, природоохоронних та
трудових акціях.
|
|||
Засідання 2.
«Використання
сучасних педагогічних технологій для формування предметної та ключових
компетентностей на заняттях з хімії та біології в позаурочний час»
|
|||
1.
2.
3.
|
Використання технології
сторітеллінгу на уроках хімії як
засобу впливу на емоційну, мотиваційну та когнітивну сферу учнів.
Позакласна робота з хімії як засіб формування інтересу
учнів до хімії.
Обмін
досвідом з питання вдосконалення методів навчання.
|
Жовтень –
Листопад 2019
|
.
|
Робота між засіданнями.
1.
Самоосвітня робота вчителів;
2. Підготовка
до олімпіад з хімії та біології.
3. Підготовка
робіт до конкурсу в МАН
4. Участь в
обласних та всеукраїнських екологічних конкурсах, природоохоронних та
трудових акціях.
|
|||
Засідання 3.
«Екологічне виховання учнів на уроках
природничих наук та в позакласний роботі»
|
|||
1.
2.
3.
|
Проектно-дослідницька діяльність учнів, як передумова
наукового пізнання світу
Робота з
обдарованими дітьми в школі.
Роль
позаурочних форм організації навчання у системі роботи з обдарованими учнями.
|
Січень 2020
|
|
Робота між засіданнями.
1. Підготовка
та проведення конкурсу екологічних агітбригад;
2. Підготовка
та проведення предметних тижнів;
3.
Самоосвітня робота вчителів;
4. Участь в
обласних та всеукраїнських екологічних конкурсах, природоохоронних та
трудових акціях.
|
|||
Засідання 4.
«Здоров’язбережувальні технології в природничій
освіті»
|
|||
1.
2.
3.
|
Роль самоосвіти у підвищенні професійної компетентності педагога.
Система роботи вчителя з проблеми збереження здоров’я й організації
здоров’язберігаючої компетентності учнів на уроках біології та хімії
Панорама методичних перспектив. Обговорення пропозицій щодо планування
роботи методичного об’єднання на наступний навчальний рік.
|
Березень 2019
|
|
Робота між засіданнями.
1.
Самоосвітня робота вчителів;
2.
Підготовка учнів до ЗНО
3.
Участь в обласних та
всеукраїнських екологічних конкурсах, природоохоронних та трудових акціях.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар